"SADAKO VOL VIURE" Bloc del director de l'escola Sadako

L’escola Avui (Editorial Sak de LLetres)


Editorial del número 12 de la revista de l’escola Sadako Sak de lletres:

Segons Eduard Punset l’Infant durant el primer any de vida busca la interacció, i és aquí on la mirada hi té un paper essencial. Si es dóna una bona interacció entre els pares i fill/a, aquest/a serà més capaç d’aprendre d’aquesta relació i de sí mateix. Segons la psicoterapeuta Sue Gerhardt aquesta interacció rep el nom de “la dansa de les respostes reciproques”. Punset afirma que investigacions recents sostenen que un/a nen/a amb un bon vincle d’aferrament segur, és capaç d’interaccionar amb els seus mestres i amb els altres, de manera que això reverteixi positivament en el seu interès per descobrir i explorar el món.

Aquestes referències ens serveixen per fer notar la importància que  l’entorn escolar garanteixi múltiples oportunitats que promoguin l’establiment de vincles amb la resta d’infants, amb les seves famílies i els seus mestres i amb la mateixa institució. L’establiment de vincles té molt a veure amb el sentiment de pertinença. I de la mateixa manera que succeeix amb la família o amb qualsevol tipus de grup natural, aquest sentiment té un gran impacte en el desenvolupament de la pròpia singularitat de l’infant, el seu modelatge emocional i per descomptat en la gestió dels aprenentatges d’aquests infants.

Com és ben conegut per totes i tots, el projecte de l’escola, i tots els que la composem, treballem per mirar de trobar l’òptima combinació entre una formació acadèmica de qualitat i la presentació de situacions d’aprenentatge que siguin generadores de vincles amb els altres infants, amb els seus mestres i amb la mateixa institució. En realitat aquest és un mecanisme que reverteix positivament sobre el mateix procés d’aprenentatge i per descomptat en la formació personal dels nostres alumnes.

Tanmateix, cal tenir molt present que per desenvolupar-se adequadament en les properes dècades d’aquest mil·lenni seran més necessàries determinades habilitats que els coneixements teòrics adquirits. En l’antiga escola allò que s’hi aprenia servia per a  tota la vida, en l’actualitat, com diu Bernardo Atxaga les taules de l’escola són portes cap al món. L’escola actual ha de ser proveïdora d’iniciativa, lideratge, responsabilitat, flexibilitat, creativitat, etc, habilitats que permetin a l’alumne regular el seu procés d’aprenentatge, autoavaular-se, ser capaç de resoldre problemes i enfrontar-se a situacions noves i canviants. En definitiva ser capaços d’aprendre a aprendre.

En aquest número del Sak de lletres, sota el títol d’habilitats es recullen diferents experiències educatives de la nostra escola que copsen la voluntat d’establir vincles educatius que promoguin una formació holística dels nostres infants. En aquest Sak de lletres s’hi recullen vincles amb nosaltres mateixos i amb els altres en els articles del Tirant-lo blanc, les ombres xineses, el blog de quart de primària o les visions polièdriques, s’hi recullen vincles amb l’entorn amb el conte del temps d’esbarjo, el racó verd o el crèdit de síntesi de tercer d’ESO, vincles amb els docents en el treball de la biblioteca dels nens i nenes de 5 anys i vincles amb les famílies en l’article de l’escola de pares i mares entre d’altres.

Per acabar voldria remarcar d’una forma especial l’article de visions polièdriques on són els mateixos alumnes qui exposen la seva percepció, com a agents actius, en aquest procés de vinculació educativa.

Si no has llegit encara aquesta nova edició de Sak de lletres CLICA AQUÍ: Sak lletres 12

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: