"SADAKO VOL VIURE" Bloc del director de l'escola Sadako

Chomsky. L’objectiu de l’educació


És sorprenent anar descobrint tants estudiosos i erudits que convergeixen en una mateixa tendència pedagògica mentre que la realitat majoritària de les aules camina en una altre direcció.

Aquesta vegada és Noam Chomsky qui manifesta la seva opinió sobre l’objectiu de l’educació, l’impacte de la tecnologia, les avaluacions estandaritzades i sobre si la educació és un cost o una inversió. Aquesta entrevista va ser presentada a la Learning Without Frontiers Conference, el 25 de gener de 2012 a Londres.

Casualment en un moment d’aquesta entrevista Noam Chomsky presenta una dualitat entre models educatius que ensenyen a preparar examens o bé els que preparen per una investigació creativa. És una idea força similar a la que Antoni Zabala presentava aquest mateix cap de setmana a la II Jornada de Bones Pràctiques de l’AEC. Zabala manté que els projectes educatius i els mateixos models educatius individuals de cadascun dels mestres es mouen entre dos enfocaments educatius, un model propedèutic centrat més en una formació academicista centrada en l’aprovat i la formació per garantir la continuïtat formativa en graus superiors i una formació més global, aplicada, comprensiva i preocupada per una formació també de la persona i dels seus valors.

Amb aquesta entrevista Noam Chomsky, com també ho fa Antoni Zabala s’inclinen per una educació en que es profunditzi en l’impliació en l’aprenentatge, en generar motivacions intrínseques per aprendre i la cooperació amb els altres.

2 comentaris

  1. James Ward

    I saw this video a while back and, as always, Chomsky makes you think. I think we do spend too much time preparing our pupils to pass exams because that is what they will have to do in order to get to university. But it is also our duty to prepare them to get good results as long as the education system doesn’t change. I am not sure that I agree with him when he says that technology is neutral, I think that our pupils are easily persuaded about what they should use Internet for. I also agree with him that education is about creativity and not only about productivity. Lately we have told our pupils about lots of grants for studying science and mathematics. Today I read an article about a school offering a handsome sum of money for people wanting to go into teaching mathematics. How many grants are offered for students wanting to study literature or music? The last part of the video talks again about exams. Our pupils have to know how to sit an exam but, as Chomsky says, how many of the concepts studied for an exam will they remember and use one or two months later? We have to help our pupils learn how to learn, they will be doing this for the rest of their lives. Are we actually doing this? Are we teaching them how to find answers to the questions they come across, and more importantly are we teaching how to ask the questions that count?

  2. Elisenda Ferrer (mare de l'Abril de 1r d'ESO i la Cèlia de P5)

    M’agraden les reflexions del gran Chomsky i també les preguntes que es fa en James. Gràcies per fer-nos pensar sempre, en el meu cas com a mare, sobre la finalitat i el camí de l’educació.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: