Codocència i Multidocència
A la revista Àmbits de Psicopedagogia i Orientació podreu trobar un article que hem elaborat conjuntament amb la Dolors Ylla, responsable del Departament d’Orientació de l’escola. És un exahustiu article on es presenten les estratègies educatives de codocència i multidocència desplegades a l’escola. Aquest article el vam escriure a finals del curs passat, de manera que alguns dels plentejaments de futur que s’hi plantegen, ja són una realitat avui a l’escola. Sincerament crec, que el desenvolupament d’estratègies de treball en equip dels docents, és un dels passos més determinants per assolir nivells òptims d’atenció a la diversitat i consolidació de processos d’innovació. Deseitjo que sigui del vostre interès.
RESUM
L’escola per adequar-se a les necessitats de la societat actual ha hagut d’introduir elements nous en el desenvolupament de les tasques d’ensenyament-aprenentatge que provoquen canvis necessaris en les metodologies que s’apliquen i en l’organització dels recursos. Aquests fets esdevenen imprescindibles en la consecució dels objectius educatius actuals en els que l’alumne ha de ser el protagonista del propi aprenentatge i els docents han d’actuar més com a referents i guies que acompanyen en corresponsabilitat amb altres docents, que com a mestres individualistes directors i aglutinadors de coneixements. Per als docents això implica ser conscients de la necessitat d’adequació del propi estil docent cap al treball d’equip, el desplegament de les habilitats personals relacionals i organitzatives en l’ambiciós objectiu d’atendre la diversitat en la societat i el món actual.
- Posted in: ARTICLES PERSONALS
- Tagged: Atenció a la diversitat, Àmbits de Psicopedagogia, codocència, Multidocència, SADAKO
Gràcies Jordi Mussons i Dolors Ylla per aquest article tan interesant com necessari sobre Codocència i Multidocència.
Em quedo amb dues frases vostres: “En educació els matisos del fer de cada mestre tenen uns efectes extraordinaris en la complicitat, afinitat i interacció amb els alumnes”.
“La incorporació d’una forma plena a la multidocència ens sembla que obre possibilitats francament interessants encara per desenvolupar”.
Maria Eulàlia Paz Martínez.
Professora de secundària a l’escola pública.
Reblogged this on Orientació Sadako.