#canviemelbatxillerat
Aplaudeixo aquesta iniciativa de l’Institut Montgròs i la Susanna Soler (@SolerSusanna). És un evidència que la selectivitat és un element clau en l’argumentació de tot el sistema educatiu i també, que avui ja no respon a les necessitats formatives per a ser competent a l’actual societat del coneixement. Només cal escoltar als alumnes que cursen batxillerat com radiografien la realitat d’aquest tràmit educatiu focalitzat en l’objectiu pràcticament exclusiu d’aprovar les PAU.
A les seves impressions només afegiria alguns interrogants:
Quants docents de batxillerat aprovarien la selectivitat? Quantes persones aprovarien aquesta prova un any després d’haver-la superat? Per què no es fan públics els índex d’abandonament escolar de 1r de batxillerat, que engruixirien l’aproximadament 20% d’abandonament escolar en acabar la secundària?
Realment la nota acreditada a les PAU es garantia d’assoliment de les competències acadèmiques que convertirà a l’alumne/a en un professional i ciutadà crític, implicat i competent?
En un món tant tecnològic com l’actual té sentit que a les les PAU es prohibeixen les calculadores gràfiques o l’ús d’un dispositius mòbils? Són aquests els contextos reals que els futurs enginyers, matemàtics o físics hauran d’afrontar?
El debat és obert i una societat educativa madura, l’ha d’abordar.
- Posted in: REFLEXIONS DOCENTS