"SADAKO VOL VIURE" Bloc del director de l'escola Sadako

Escoles de somni. Visita Longfields Academy (Londres)


En una estada a Londres he pogut conèixer in situ escoles amb una certa història d’mmersió tecnològica. Ha estat una visita que m’ha sorprès en molt sentits, més enllà fins i tot dels tecnològics.

De les dues escoles visitades en aquesta entrada voldria fer una pinzellada de la visita a una escola excepcional.

Longfield Academy Longfield Academy està situada a North Kent al costat de Londres. L’escola sorprèn a tres nivells: per la incorporació total de la tecnologia, per la disposició i presència dels seus espais i per l’ambient de tranquil.litat que s’hi respira.

En l’àmbit tecnològic disposa de pissarres interactives en totes les aules i espais. És sorprenent l’omnipresència a tots els espais de les citades pissarres, televisors amb projeccions informatives, iMacs (més de 500) i iPads. Tots els docents i la gran majoria d’alumnes (un 80% dels seus 1050 alumnes) disposen d’un ipad que incorporen al seu treball diari com una eina més associada a l’aprenentatge.

Totes les aules i espais disposen de pissarres interactives. És sorprenent poder observar grans projeccions d’informació a les parets de grans dimensions dels passadissos de l’escola.

20121128-230039.jpg

En una part de la presentació se’ns han exposat alguns arguments pels quals s’ha triat iPads com eina tecnològica:

– Pel seu poc pes
– Posada en marxa immediata.
– Un excel.lent format interactiu.
– Apte per diferents formes d’ensenyament-aprenentatge.
– Automia suficient per que la bateria pugui durar una dia sencer de treball.
– Cal molt poc per començar-los a utilitzar amb un alt rendiment.
– …
En conversa amb els alumnes, exposen que la interactivitat amb les eines tecnològiques és un estímul vers l’aprenentatge. En sintonia amb aquesta idea m’ha agradat especialment la definició no formal que ens ha donat l’Alex dels iPads, definit-los com elements sexis de l’aprenentatge.

Al meu entendre la combinació de la presència de tecnologia amb la disposició dels espais fa d’aquesta escola un lloc excepcional. L’escola es divideix en tres grans blocs que disposen d’uns magnífics espais oberts que traspiren aprenentatge pels seus 360 graus. Els espais de l’escola m’han recordat els d’un aeroport

20121128-213443.jpg

amb la diferència que qui ompla aquestes espais no són botigues sinó fileres d’iMacs, taules de treball, espais recollits però el 100% oberts, on mestres i alumnes gaudeixen amb naturalitat d’unes classes amb la presència silenciosa al seu voltant d’altres alumnes treballant de forma autònoma o circulant cap un altre indret. En cadascun d’aquests espais s’hi podien trobar aules de treball sobretot manipulatiu (aules de dibuix, laboratoris, etc) però sempre limitades per vidres que les feien còmplices dels espais adjacents. El concepte de no posar barreres és tant present que la porta general dels lavabos simplement no existeix.
La disposició dels alumnes i la presència dels espais dóna clarament a entendre una concepció absoluta d’obertura i transparència del treball dels alumnes i dels mateixos docents.
Em sembla que el millor és gaudir d’algunes de les següents imatges que crec li.lustren el que es comenta. Només voldria afegir un fet que no ha passat desapercebut a cap dels meus companys de sang mediterrània. El silenci, el to de comunicació i fins i tot la forma de desplaçar-se dels alumnes ens ha quasi sorprès més que els espais i la tecnologia. Un entorn exquisit per facilitar l’aprenentatge.

20121128-230125.jpg 20121128-213306.jpg 20121128-213245.jpg 20121128-213215.jpg 20121128-213145.jpg 20121128-213105.jpg 20121128-213040.jpg

Deixa que alumnes i mestres t’expliquin per què utilitzen iPads a Longfield:

Deixa un comentari